Nema čarobnog štapića i 100%-tne garancije da će plan u banci proći. To značajno ovisi i o kreditnim politikama banaka, djelatnosti i makroekonomskom okruženju, tržištu na kojem poduzeće posluje i mnogo drugih faktora.
Ali nemojte plan raditi samo za banku. Prava snaga plana je u promišljanju unaprijed, razmatranju različitih scenarija i pripremi na neočekivane situacije. Što smo bolje predvidjeli buduće događaje i rješenja budućih problema, to su nam šanse za postizanje ciljeva veće.
Iz mojeg iskustva rada u banci, evo kako si možete povećati šanse za pozitivno rješenje:
💡 Jasno definirajte svrhu financiranja – nabavljate li novu opremu, novu tehnologiju, renovirate poslovnu halu ili nešto treće?
💡 Prikažite koja je poslovna strategija – kako financiranje doprinosi rastu ili stabilnosti poslovanja? Radi li se o investiciji koja će donijeti nove proizvode / tržišta i time utjecati na rast obujma poslovanja ili se radi o investiciji koja će donijeti veću efikasnost i bolje upravljanje troškovima?
💡 Detaljno strukturirajte prihode i rashode – pri čemu treba biti čim realniji, a pretpostavke potkrijepiti objašnjenjima.
💡 Napravite projekciju planiranih ulaganja u dugotrajnu imovinu i izvora financiranja.
💡 Planirajte promjene radnog kapitala – u kojem će se vremenu naplaćivati potraživanja od kupaca, kako ćete nabavljati zalihe i kad ćete plaćati dobavljače – pritom treba uzeti u obzir da rast obujma poslovanja stvara dodatne potrebe za financiranjem radnog kapitala.
💡 Prikažite postojeću i planiranu zaduženost, te planirane otplate kredita.
💡 Napravite projekciju novčanog toka iz koje će biti vidljivo otkud se generiraju sredstva i ima li ih dovoljno za servisiranje redovnog poslovanja i svih obveza.
💡 Promislite hoće li biti isplata dobiti ili drugih odljeva koji će utjecati na novčani tok, pa ih uključite u cash flow projekciju.
💡 Uključite analizu rizika i napravite senzitivne varijante / scenarije poslovnog plana – što ako ne ide po planu? Koliki nam je manevarski prostor i postoji li plan B? Što uključuje, a što ne?
💡 Navedite ključne financijske pokazatelje (profitabilnost, likvidnost, zaduženost itd.) koji su relevantni banci.
💡 Analizirajte dosadašnje poslovanje uz detaljna objašnjenja njegovih aspekata. Navedite stručnost menadžmenta i tima, reference, povijest poslovanja i druge relevantne informacije.
Ono što banke zanima je hoće li vaše buduće poslovanje omogućavati redovno servisiranje kreditnih obveza (postojećih i novih). No, to zanima i vas kao poduzetnika, zar ne?
Financijski plan nije samo papir na kojem pišu brojke – to je alat koji može otvoriti vrata novim poslovnim prilikama i pomoći da izbjegnete neugodna iznenađenja. Pokažite banci da vjerujete u svoje brojke i ideje s jasnim, dobro objašnjenim i realnim planom.
Javite se pa ćemo ga napraviti zajedno.