Kako pomiriti prodaju i financije?

Kako pomiriti prodaju i financije

Često se čini da prodaja i financije govore različitim jezicima. Prodaja gura naprijed, financije vuku natrag. U bankama je ta “vesela” dužnost kočničara na Risku, koji u skladu sa procedurama, politikama i procjeni rizika nekad koči odobrenja. Često se te dvije funkcije ne razumiju, pogotovo kad su i KPI-evi u igri.

Ali ne radi se o suprotstavljenim stranama, jer obje strane rade zajedno i idu ka istom cilju.

U prirodi prodaje (i poduzetništva) je da stalno ide naprijed i stvara prilike. Prodaja je odgovorna za stvaranje prihoda, čime stvara preduvjete za održivost poslovanja, rast i ulaganja (i isplatu plaća drugih funkcija 😉). Prodaja stvara nove prilike na tržištu, pronalazi nove kupce i održava odnose sa postojećima.

S druge strane, nisu ni financije same sebi svrha. Uloga financija je da te prilike procijeni, po potrebi usmjeri i time osigura dugoročnu održivost. Što poduzeće ima od velikih prihoda ako ih nikad ne naplati, ili ih naplati uz poteškoće i duge odgode? Što ima od toga ako se prodaje ispod cijene, pa prihodi ne mogu pokriti troškove? Time se održivost poslovanja definitivno narušava.

Financijska stabilnost i dugoročno održivo poslovanje bi svima moralo biti prioritet. Svi bi trebali ići prema istom cilju, samo su putevi paralelni – sve je dobro dok se križaju pa se prodaja i financije susreću putem kako bi bili sigurni da idu u istom smjeru.

Financije su tu da vam na vrijeme kažu je li izabrani put najbolji, je li tempo održiv i imate li prave partnere na putu. Odluka je uvijek na vama, a pametne financije su partner u analizi, a ne prepreka.

Ili nogometnim žargonom, prodaja igra napad, financije igraju obranu.