Upravljanje zalihama

Upravljanje zalihama

Jednom (davno 😁 ) imala sam klijenta koji je bio iz tekstilne industrije, šivali su donji veš. Muški donji veš bio je jednostavan, a ženske su potkošulje imale komadić čipke na prednjoj strani.

Poduzeće je nabavilo više bala čipke jer im je zbog nabave veće količine materijala dobavljač dao veći rabat. No, obzirom da su koristili vrlo male količine po proizvedenoj jedinici (potkošulji), te bale su dugo stajale na skladištu i polako se trošile. Drugim riječima, time su vezali zalihe gotovo godinu dana, čime su vezali i sredstva.

Obzirom da poslovanje nije bilo jako profitabilno i biznis nije generirao toliki višak casha da su bale čipke mogli platiti iz vlastitih sredstava, za nabavu zalihe uzeli su kredit. Pa su uštedu u nabavi i bolje uvjete kod dobavljača pojeli troškovi kamata.

Nekad se poduzetnicima čini da je nešto dobra prilika. No, potrebno je izvagati opcije prije donošenja konačne odluke, jer se lako može dogoditi da smo na jednom kraju “ušparali”, a na drugom se to isto (a možda i više) potrošilo.

Dani vezivanja zaliha lako se mogu izračunati, a može se izračunati i utjecaj držanja zaliha na novčani tok. Nemojte se zaletiti, nije uvijek bolje ono što je lakše ili brže, ili se čini kao logičan izbor.