Zašto je važno ne improvizirati u poslovanju

Zašto je važno ne improvizirati u poslovanju

Koliko god je improvizacija nekad logična, koliko god se čini jednostavnije improvizirati putem, nemojte to raditi. Poslovne odluke puno je bolje donositi temeljem konkretnih informacija i brojčica.

Nekad vam se može činiti da je nešto logično, no ako napravite analizu (koja ne mora biti široka i duboka, nekad je dovoljno samo quick & dirty sagledati stvari) možda vam pokaže da to što je logično nije uvijek i ispravno.

Primjerice, marža koju ostvarujete od prodaje određenom kupcu možda je visoka i čini vam se da dobro zarađujete, no ako taj kupac ima dugačku odgodu plaćanja, pa vi morate koristiti kratkoročne kredite da bi premostili jaz do naplate, onda vam možda kamata “pojede” svu maržu na koju računate.

I ne kažem da nipošto ne ulazite u posao koji u startu nije lukrativan – vi najbolje znate što će vam neki posao donijeti – ali tu odluku temeljite na konkretnim podacima i imajte informaciju o utjecaju na poslovanje. Prije, a ne kad sve bude gotovo.

Ako pričamo o planiranju investicije koja će imati utjecaj na buduće poslovanje (u vidu rasta prihoda, smanjenja troškova ili drugih efekata), a koja će se financirati iz kredita – tek tu nemojte improvizirati.

Toliko je parametara koji će utjecati na poslovanje da ih je nemoguće znati sve unaprijed. To je kao efekt leptirovog leta 🦋 – napravite malu promjenu sad, imat će efekte na cijelo poslovanje. Ne možete to znati napamet. I zato je pametno složiti financijsku projekciju, sa nekoliko senzitivnih “što ako” varijanti, da vidite koliko ste elastični i znate koje su vam prepreke na putu.

Improvizacija je dobra – gdje? Ja sam čovjek od brojki pa ne znam. Ali u poslovanju mislim da joj ipak nije mjesto (bar ne u mjeri da se jedino na nju oslanjate).